Thursday 8 February 2018

ALIMENTAȚIA MAGDEI




Una dintre întrebările pe care le primesc cel mai des este despre alimentația Magdei: cât timp am alăptat-o, când și cum am început diversificarea, când a început să mănânce de una singură și ce anume.

Așadar, să începem cu începutul. Magda a fost alăptată până la 6 luni. De la 3 luni însă, n-a mai vrut să stea la sân și am fost nevoită să-i ofer laptele cu biberonul (mă mulgeam cu pompa de 7 ori pe zi ''ouch!'').
De la 6 luni am trecut la lapte praf NAN și tot atunci, la recomandarea pediatrului, am început să-i ofer cereale fără gluten. După, au urmat legumele rădăcinoase (morcovul, păstărnacul, țelina, cartoful). La 7 luni avea deja și gustări cu piure din fructe (banană, mere, prune). La 7 luni jumate am introdus pulpa de găină, carnea de vită și gălbenușul. Tot în acea perioadă, am început să-i ofer iaurt natur și brânzică calcică pe care o pregăteam din lapte gras și două lingurițe de zeamă de lămâie. 
Prima perioadă a diversificării am urmărit regula celor 3 zile (în caz că nu cunoașteți despre ce e vorba, vă las link-ul unui articol explicativ aici).
Până la 10 luni i-am pasat mâncarea în blender, iar ulterior, am început să fărâmițez doar cu furculița sau să-i ofer bucăți mici pe care ea le mânca de una singură.

Până la vârsta de 1 an și 2 luni, Magda mânca aproape tot ce îi ofeream, de atunci însă, a început să aibă preferință pentru unele alimente și să le refuze pe altele (dovlecei, cartofi, avocado). 
Meniul ei la 19 luni sună cam așa:
La micul dejun mănâncă fulgi de ovăz cu lapte de capră; brânzoaice; banana pancakes, omletă, banana bread.
La prânz, pe lângă legumele la aburi care sunt nelipsite, mănâncă paste sau cereale (orez brun, bulgur, cuscus, hriscă).
Adoră fructele, în special merele, pe care le mâncăm împreună între mesele principale (la ora 10 și la ora 16).
La cină mănâncă cărniță, omletă sau pește, cu legume la aburi. De obicei condimentez mâncarea cu ulei de măsline crud, iar de curând, am început să-i adaug și un pic de sare în unele bucate.
Înainte de somn bea 210 ml de lapte praf NAN 3.

Atât pentru Magda, cât și pentru mine cu Lilian, încerc să adopt o alimentație cât mai diversificată și echilibrată. În același timp, n-am exclus în totalitate alimente precum biscuiții sau înghețata. După părerea mea, câte un pic de toate, din când în când, e voie.

Din experiența mea.. 
- Încercați să deconectați televizorul în timpul mesei, astfel încât atenția să fie exclusiv la ceea ce copilul are în farfurie. 
- Cumpărați-i o bavetă cu buzunar și nu uitați s-o luați cu voi când serviți masa în oraș sau când plecați în vacanță
- Procurați-vă o sită pentru gătit la aburi (eu am una de la IKEA). Această metodă de gătit ajută la păstrarea nutrienților și la o digestie mai ușoară.
- Străduiți-vă să mâncați cu toții aceleași bucate. Dacă Magda zărește cumva ceva diferit prin farfuriile noastre, imediat încep mofturile. 
- Dotați-vă cu multă răbdare! Copiii inevitabil se vor murdari din cap până-n picioare, vor refuza bucate gătite de voi cu devotament și vor arunca farfuria în pământ ori de câte ori vor avea chef. RĂB-DA-RE! 



După începerea diversificării am început sa-i ofer și apă, în cantități foarte mici. De la 9 luni s-a învățat să bea de una singură cu ajutorul unei cănuțe cu pai de la Munchkin și una de la Avent (poza).


Iar voi, ce trucuri folosiți pentru a vă convinge copilul să mănânce? 


2 comments:

  1. Salut! O postare bine venita :) Chiar m-am linistit cand am citit ca pana la 10 luni ai pasat mancarea cu blenderul si acum Magda papa singurica bucatele mari. Citisem pe diferite grupe fb ca daca incepi cu blenderul pana la 2 ani o sa-l folosesti, dar uite ca nu e adevarat si fiecare copil e diferit. Idea e ca al nostru baietel are 7 luni si 3 saptamani si nu are dinti )))sa vreau sa-i dau bucatele, micutul nu are cum sa rugume :D Noi cand mancam imitam animalutele si spunem zicatori gen " Gaste gaste...Ga Ga Ga...Vreti mancare...Da Da Da " )))e foarte funny dar asa e concentrat la mine si la lingurita :)
    Sanatate voua!

    ReplyDelete
  2. Buna draga mea, am o curiozitate, atunci cand iti refuza un fel de mancare si se intampla sa rastoarne farfuria, cum procedezi? Insisti pe acelas fel de macare sau pregatesti repede altceva?pupici

    ReplyDelete