Friday 24 May 2019

ONE MONTH OF OTILIA




Ieri scumpa noastră Otilia a împlinit o lună. Cu această ocazie m-am gândit să răspund la câteva dintre întrebările pe care le-am primit cel mai des de-a lungul acestei perioade. 

- Cum e recuperarea după cezariană și ce sfaturi poți să ne oferi pentru o refacere mai ușoară? 
Mai multe mămici îmi mărturisiseră că recuperarea după cea de-a doua cezariană este mai ușoară decât după prima. Așa a fost și în cazul meu din fericire.
Un ajutor real împotriva durerilor a fost centura postnatală (pe a mea o găsiți pe adinish.com), care nu doar mi-a oferit susținere în zona inciziei și a coloanei, dar mi-a ajutat burtica să se retragă mai rapid.
Cât despre incizie, de regulă cea de-a doua se face peste cea veche, și spre marea mea surprindere de data aceasta cicatricea arată mult mai bine decât acum 3 ani. Pentru atenuarea cicatricei folosesc un gel cicatrizant ‘’Contratubex’’.

- Cum ai revenit atât de rapid la silueta de dinaintea sarcinii?
Am impresia că există puțină confuzie la acest subiect. Dacă burtica s-a retras nu neapărat înseamnă că am dat jos și kg în plus. De-a lungul sarcinii am adăugat 10kg (de la 53kg la 63kg), iar acum am 57. Pe lângă acele câteva kg în plus, mai am și celulită pe coapse și burta moale ca jeleul. Însă nu mă grăbesc nicăieri. O să încep să mă gândesc la exerciții abia după ce mă voi recupera complet, cu respect și răbdare pentru corpul meu. 

- Alăptezi? Ai un regim alimentar special sau careva restricții alimentare? 
Alăptez la cerere ori de câte ori Otilia binevoiește o porție de lăptic :). Și de data aceasta laptele a apărut a doua zi după naștere, iar ziua a treia sănii mei au devenit tari ca betonul. Am avut furia laptelui, sâni angorjați și dureroși. Nu știu ce m-aș fi făcut fără pompa de lapte (eu folosesc una manuală de la Avent). Îmi aplicam pe piept comprese călduțe, după care mulgeam cu pompa atât cât să simt ca sânii se ușurează un pic și că dispar nodulii dureroși, după care aplicam comprese reci pentru un efect de calmare. Laptele muls l-am stocat în punguțe speciale și l-am congelat.. ca să am rezerve pentru viitor. 
Cât despre alimentație, nu am un regim special. Beau multă apă și mă alimentez exact ca înainte, fără restricții. Nu am observat o legătură între ceea ce mănânc și durerile de burtă a bebelinei.. sau poate că am avut și un pic de noroc și am fost scutiți de colici. 

- Ce atitudine are Magda față de sora ei mai mică? E geloasă?
Pentru moment Magda nu dă semne de gelozie față de Otilia, dimpotrivă îi zice că o iubește, o pupă și încearcă să o liniștească când micuța plânge.
Totuși am observat că a devenit mai afectuoasă și mai dornică de afecțiune și atenție. Eu cu Lilian ne străduim să fim prezenți pentru ea, să petrecem timp individual și să-i oferim atenția de care are nevoie. Evident e mult mai simplu de zis decât de făcut, în special când sunt singură acasă și ambele au nevoie de mine în același timp. Din fericire Magda este destul de înțelegătoare și are răbdare când o rog să aștepte câteva minute. 
Cred că atunci când vine vorba de relația dintre frați, atitudinea noastră ca părinti este foarte importantă.

- Când reușești să mai ai grijă de tine, să gătești și să creezi conținuturi pentru IG și blog?
Ca să reușesc să bifez câte mai multe puncte din lista mea de TO DO, cele două ''secrete'' sunt organizarea și trezirea dimineața devreme.
Otilia se trezește în jurul orei 06.00, iar după ce o schimb și o alăptez îmi rămân acele 15 minute ca să-mi fac un duș, să mă pieptăn și să-mi aplic o cremă anti cearcăne :).
Mămicile știu bine cât este de greu să-ți faci timp pentru tine însuți, tocmai din acest motiv acel sfert de oră este esențial pentru stima de sine, ca să ne aducem în ordine și să nu ne simțim ca niște zombie!
De fapt mai am un ‘’secret’’: soțul meu :)) Dimineața înainte de a pleca la serviciu și seara după ce revine acasă, profit maxim de prezența lui. El se ocupă de Magda, o leagănă și o schimbă pe Otilia dacă este nevoie, în timp ce eu reușesc să fac duș, să gătesc, să fac ordine, să calc haine etc. Așadar sfatul meu este să împărțiți responsabilitățile cu partenerii voștri și să fiți organizate.




No comments:

Post a Comment